Wspomnienia Gracza Giełdowego

"Gdyby człowiek nie popełniał żadnych błędów, to w ciągu miesiąca posiadłby połowę świata. Ale jeśli nie potrafi uczyć się na własnych błędach, nigdy do niczego nie dojdzie".

krótki opis obrazka „Wspomnienia gracza giełdowego” to klasyczna pozycja z literatury inwestycyjnej, która w przystępny sposób, na podstawie historii pokazuje pułapki inwestycyjne jakie czyhają na nas każdego dnia podczas zmagań rynkowych. To lektura obowiązkowa dla każdego inwestora - bez względu na wiek, czy doświadczenie.

„Wspomnienia gracza giełdowego” to historia życia Jessego Livermora. Największego spekulanta giełdowego lat 20 i 30 tych XX wieku na Wall Street. Pokazuje ścieżkę jego rozwoju inwestorskiego, który, co z pewnością nie zdziwi bardziej doświadczonych, miał miejsce przede wszystkim w jego psychice. 

Czytając tę fascynującą pozycję możemy zobaczyć, jak z 14 letniego dziecka zapisującego na tablicy w Bucket Shopie notowania spółek giełdowych doszedł do pozycji multimilionera i największego spekulanta na Wall Street pierwszej połowy XX wieku. 

Jest to historia jego wzlotów i upadków, których na drodze do fortuny miał wiele Jest to lektura bez wątpienia bezcenna, która uczy na przykładach, zarówno tych udanych transakcji jak i tych złych, które doprowadziły Livermore'a kilkakrotnie do bankructwa.

Jeżeli chcesz coś zrozumieć o graniu na giełdzie to ta książka jest najważniejsza, by osiągnąć ten cel.

Fragment przedmowy Johna Tudor Jonesa:

„Czytałem tę książkę niezliczoną ilość razy, za każdym razem odkrywając w niej coś nowego. Podczas którejś lektury na jednej z początkowych stron dotarło do mnie, że bohater prowadzi dziennik w celu określenia (prawdopodobnego) ruchu cen oraz jako „zapisu własnych sukcesów i porażek”. Przez niemal trzydzieści lat robiłem dokładnie to samo z wielkim, niemal religijnym zaangażowaniem, myśląc, że to mój autorski pomysł. Przez lata zapomniałem, że ta genialna koncepcja będąca integralną częścią mojej działalności nie należała do mnie. Właśnie dlatego „Wspomnienia… ” mają dla mnie tak wielkie znaczenie i uważam, że każdy kto działalność na giełdzie chce traktować profesjonalnie powinien je czytać i analizować. To podręcznik spekulacji. Wręczam jej egzemplarz każdemu nowozatrudnianemu traderowi, bez względu na to czy ma już doświadczenie na rynkach czy nie. Nieustannie mam nadzieję odnaleźć nowego Jesse Livermore’a.”

"Strata jest najlepszą nauczką, z której można się dowiedzieć, czego robić nie należy. Kiedy już człowiek wie, czego nie robić, aby nie stracić, zaczyna się uczyć, co robić, aby zyskać".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz